Eerste week Gran Canaria! - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Esmee Wirtz - WaarBenJij.nu Eerste week Gran Canaria! - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Esmee Wirtz - WaarBenJij.nu

Eerste week Gran Canaria!

Door: Esmee Wirtz

Blijf op de hoogte en volg Esmee

27 December 2015 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Wat gaat de tijd snel! Vandaag zit ik alweer een week in Gran Canaria, nog 9 te gaan! In een week tijd heb ik onwijs veel dingen mee gemaakt dus ik vond het wel waard om eventjes achter mijn laptop te kruipen en jullie te vertellen wat mij hier bezig houd. Ik heb zoveel te vertellen dus ik zal het maar een beetje op volgorde doen, zodat jullie het tenminste een beetje kunnen volgen!
Deze week was een onwijs leuke maar tegelijkertijd ook wel een beetje een confronterende week. Ik heb super leuke nieuwe mensen ontmoet, mensen waar door deze stage nog topper zal worden! Maar dit was ook mijn eerste jaar dat ik met kerst er niet bij was. En dat was op sommige momenten wel eventjes slikken.
Dan onze kamer, potverdorie wat een uitzicht. Echt mooi gewoon. Alleen zo jammer dat we een 2 persoons kamer hebben en we met z’n 3en zijn. We slapen dus om de beurt om de slaapbank, niet erg stimulerend voor mijn rugpijn, maar we moeten er iets voor over hebben.
Mijn eerste week begon met direct al de confrontatie van andere talen. Ik ben onwijs geïnteresseerd in andere talen maar toch heb ik geen talenknobbel. Het verstaan van Engels gaat prima maar het terug praten gaat soms nogal krom. De eerste dag was vooral veel mee kijken. De programma’s voor het in en uit checken zijn in het Spaans en veel gasten zijn ook Spaans. Helaas leven vele Spanjaarden onder een steen en snappen het woord flipflop’s dus ook niet. Met mijn beste Spaans zeg ik dan Zapatillia’s. Maar ook daar snappen ze niks van. Het zal dus wel weer aan mij liggen!
Ik vond het werk nogal saai. Wat ik eigenlijk al wel kon verwachten. Ik ben niet echt het type voor de frontoffice maar helaas moet ik gewoon een stage achter de frontoffice zitten. Om dan maar direct bij de pakken neer te gaan zitten ligt ook niet in mijn aard dus we proberen het maar zo gezellig mogelijk te maken.
Wat ik wel erg moeilijk vind is dat ze niet erg veel uit handen willen geven. Gedurende de week heb ik het programma steeds beter bestudeert, heb ik gezien hoe het vaste personeel het doet en heb ik zelf wat geëxperimenteerd. Maar wanneer dan het puntje bij het paaltje komt willen ze toch echt liever zelf de gasten inchecken. Ik heb stille hoop dat dit de aankomende week wel wat meer los zal komen, en anders ga ik toch maar gewoon een keer zelf de touwtjes in handen nemen en het gewoon zelf doen.
Ook het uitgaan is hier fantastisch! Je stapt de taxie uit en direct stormen er hongerige proppers op je af. Van gratis cocktails naar gratis shotjes. Je kunt het je zo gek niet bedenken. En dan hebben we nog het geluk dat we stagiaires zijn. KORTING!!! Echt geweldig, sowieso al voor de meeste drankjes de helft van het geld, bij een of andere turken club een werknemerskaart met 4 gratis drankjes op een avond, en bij de karaokebar onze vrienden korting, LOVE IT!!
Samen met de groep uitgaan was geweldig, we kregen een grote fles drank, een fles cola en een aantal blikjes Redbull voor 15 euro, omgerekend 2 euro per persoon. Dat krijg je in Nederland niet voor elkaar….
Dat is ook direct het leuke aan dit soort landen. Ze zeggen 35 euro, maar ze bedoelen 10. Bij mij in ieder geval, want af dingellen is mijn favoriete hobby geworden hier! En dan is een plaatselijk marktje natuurlijk perfect voor deze hobby! Nog niks heb ik hier gekocht met de prijs die ze eerst zeiden. Slippers, van 55 naar 40, een leuk tasje van 20 naar 11, een flesje drank, van 6 naar 5,80. Oké ja, die fles drank was niet mijn beste deal. Maar het ging om het idee.
Toen we terug wouden gaan van de markt zagen we ineens een poster hangen van Hollandse haring. We zeiden tegen elkaar dat die Spanjaarden niet eens haring kenden dus we moesten erg lachen om de poster. Tot we ineens zagen dat niet alleen die poster, maar ook een poster van kibbeling, kroketten en frikandellen hingen. En toen ineens sprak de bediende tegen ons dat de Spanjaarden het nu wel kenden. Wat waren we verbaast, gewoon een echt Nederlands restaurantje ontdekt, en dat al in onze eerste week! En het beste is nog wel dat ze op oudjaars dag oliebollen bakken. Dus wij weten waar we even langs gaan de 31ste!
We maken hier zoveel mee. Het is gewoon eigenlijk teveel om allemaal op te noemen. Zo waren we gisteren ( Zaterdag ) met mijn zaklamp aan het communiceren met iemand hoog op de berg. Dat dachten we tenminste, maar volgens mij was de beste bergbewoner gewoon een vuurtje aan het maken… Maar het gaat dan weer om het idee dat we lol hebben met elkaar.
Want lachen, dat gebeurt hier voldoende. Iedereen heeft z’n eigen humor en dat maakt het zo leuk. Want als de grap dan niet grappig is dan kunnen we wel lachen om wat voor dom iets het eigenlijk was. Damn top meiden.
Eigenlijk was dit wel z’n beetje wat er te vertellen valt, tuurlijk er zijn nog tal leuke dingen gebeurt, maar als ik die allemaal uit ga typen zijn we over een uurtje nog bezig. Na het online gooien van dit zal ik vast wel denken, shit waarom heb ik dat er nou niet ingezet. Uiteraard want zoveel dingen gedaan in één weekje…
Volgende week zal ik wel weer een update posten van mijn week. Vast wel weer een hoop spannende dingen zullen het zijn.

  • 29 December 2015 - 19:39

    Karin Bouwmeester :

    Hoi Esmee leuk om te lezen ...dat je al zoveel meegemaakt hebt in een weekje tijd .....ben benieuwd naar de rest van je stagaire..ga je volgen liefs van ons

  • 29 December 2015 - 23:23

    Jolande:

    He Es heerlijk zo als je alles beschrijft , zie me er zo zelf lopen en mee lachen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Isla de Gran Canaria

Op naar Gran Canaria

Heyhoi! Hier een reisverhaaltje uit het warme Gran Canaria!

Deze stage duurt ruim 10 weken, ik loop stage in het hotel Gloria Palace in San Augustin. Het is een onwijs mooi hotel! Echt prachtig!
Toen we aankwamen keken we onze ogen uit, dat we hier 10 weken mochten zijn!
Helaas werd het ietsjes minder toen we met de personeelslift naar boven gingen. het was een enge stinkende gang en lift. Toen we uit de lift kwamen werd het niet heel veel beter. Om ons heen stonk het ontzettend, de muren waren lelijk afgebroken wit en er stond her en der een automaat en vuilnisbakken.

Toen we bij onze kamer kwamen werd het al wat beter. Het was een 2 personenkamer met schuinzicht op de zee en bergen. Met een stenen minibalkonnetje ( niet langer dan 30 cm denk ik ) waar je precies op kan zitten.
De eerste dag kwamen we al mooi op tijd aan zodat we de rest van de dag konden spenderen aan de koffers uitpakken, een gesprek hebben met de manager, de andere werknemers en stagiaires ontmoeten en wat eten. Het eten is overigens niet echt geweldig. Het is klef, koud en Spaans... Het is echt wennen, al ben ik bang dat we hier niet zo snel aan wennen. Dus hebben we maar de ontbijt spullen ingeslagen zodat we ook in de middag en/of avond konden ontbijten!

De 2e dag mocht ik beginnen om 15:00 uur. Dus eerst even lekker gezond. Het was namelijk 24 graden!
Na het zonnen ben ik naar beneden gelopen om daar even langs de spar te gaan. Ook had ik nog slippers nodig dus ging ik naar een toeristen winkel. De slippers koste €7,50 maar daar was ik het niet helemaal mee eens. Precies zoals ik het van mijn ouders heb geleerd ben ik gaan pingelen. Zo zie je maar weer dat ik ze helemaal niet nodig heb hier! Ha-ha. Uiteindelijk kreeg ik de slippers mee voor €3,50. Netjes gedaan vond ik!
Ook ben ik nog even wezen kijken bij het strand, het was echt prachtig! Het lijkt net zomer en ik heb dus ook totaal geen kerstgevoel! Gek is dat want er liggen her en der wel gewoon kerstballen, kerstbomen en andere kerst dingetjes. Maar het scheelt want ik heb toch niet zo veel met kerst.

Ook de 3e dag zit er alweer op.
Het was een lange en best vermoeiende dag!
Het hotel telt 1046 kamers, een groot hotel dus! En iedere kamer moest een flyer met een koekje van de sauna hebben. En wie mocht dat doen? Juist ja, ikke!
Om 13:00 begon ik en om 19:00 had ik de laatste kaart afgegeven. Ik had honger, zere voeten en hoofdpijn. Dus even snel een halfuurtje iets gaan eten. Daarna nog even door gezet tot sluit en toen maar lekker snel mn bed in gekropen en dit verhaaltje typen.

Ik stop nu want morgen (woensdag) heb ik lekker vrij!
Fijne feestdagen allemaal!
Dikke kus, Esmee

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2016

Week 10 en 11! Vaarwel Gran Canaria! <3

21 Februari 2016

Week 9, nog maar 1 tegaan!

18 Februari 2016

Week 8, mañana, mañana

07 Februari 2016

Week 7, de week met diepgaande emoties :')

31 Januari 2016

Week vol avonturen, week 6!
Esmee

Hallo allemaal! Ik ben Esmee Wirtz, geboren op 4 februarie 1997! Via mijn opleiding ; Leisure & Hospitality moet ik 3 keer op stage, mijn eerste stage was in Frankrijk en nu loop ik stage in Gran Canaria!

Actief sinds 22 Dec. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 3706

Voorgaande reizen:

22 December 2015 - 31 December 2015

Op naar Gran Canaria

Landen bezocht: