Oud en Nieuw in een heel nieuw jasje! - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Esmee Wirtz - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw in een heel nieuw jasje! - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Esmee Wirtz - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw in een heel nieuw jasje!

Door: Esmee Wirtz

Blijf op de hoogte en volg Esmee

01 Januari 2016 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Hallo allemaal, DE BESTE WENSEN!!!
Even een kleine tussen update, omdat ik toch wel heel graag wou laten weten hoe mijn oud en nieuw dagen hier verliepen! Dit verhaaltje over mijn oud en nieuw gaat niet erg serieus worden, aangezien je oud en nieuw hier gewoon niet serieus kunt nemen. Sorry daarvoor!
Nou oké, de voorbereidingen van oud en nieuw lagen dus maandag direct al voor onze neus klaar. Een briefje waarop stond: Feliz año nuevo. Wat betekent Happy new year. Verder was er geen greintje oud en nieuw te bekennen, dus ook geen voorbereidingen nodig. Aangezien kerstmis hier ook al op het niveau 0 zat, heb ik mezelf er vast fysiek op voorbereid dat oudjaars nacht dan ook wel geen knaller zou worden.
Nou ja een knaller werd het dus inderdaad niet. Foei wat erg… Normaal word ik in de ochtend wakker door de knallen, de gillende kinderen ( of waren het toch de gillende vuurpijlen? ) In ieder geval, hier werd ik wakker van de wekker omdat ik moest werken! De hele dag door heb ik geen één rotje gehoord.
Trouwens, ik heb er wel 1 gehoord! Naja het was eigenlijk geen rotje, het was namelijk de troley die ik tegen de muur aan liet botsen. Maar het leek wel een klein beetje op een rotje… haha!
Die middag heb ik maar even een ‘verassingsfeestpakket’ gekocht. Toen ik hem open maakte werd ik weer helemaal blij! Ik kon weer over straat als Clown Esmée! Er zat namelijk het volgende in:
Een prachtige feestmuts. ( Niet te missen natuurlijk!)
Een niet minder mooi masker. (Lekker gek doen en anoniem kunnen blijven, daar is over nagedacht!)
Een clowns neus en vampiers tanden. (uh, ja… Gewoon, yolo denk ik?)
Een inimini rolletje met die feest slingers.
Een prachtige ketting van papier…..
En dat was het wel! Een prachtig feestpakket dus, ik was klaar voor het grote mensen werk! Haha.
Die avond hebben we ons klaar gemaakt en zijn we vol goede moed naar de uitgaansgelegenheden gegaan! Eigenlijk had ik helemaal niet zo heel veel zin omdat ik aan de antibiotica zit. Wat dus betekent dat ik geen alcohol mag drinken. Mooi zuur op oudjaarsnacht…
De tijd tikte voorbij en het was bijna 23:56. We waren aan het wachten tot er afgeteld ging worden, precies zoals je dat thuis ook doet… 3 , 2 , 1 , HAPPY NEW YEAR!! Je vliegt elkaar dan overdreven enthousiast om de hals, belooft elkaar dingen die je uiteindelijk toch niet na komt, en naja je weet het wel. Die jaarlijkse traditie, die jaarlijkse sleur waar je in blijft hangen omdat je niet beter weet.
Maar om terug te komen op mijn oudjaarsnacht, het was dus bijna tijd. We besloten naar buiten te gaan om de lucht te zien, gevuld met prachtig vuurwerk zoals je dat in Nederland ziet. Ze hebben de hele dag nog niks afgestoken, dus ik ga er vanuit dat het om 00:00 helemaal los gaat!
En toen kwam het…. Het was gewoon, echt wauw. Er was gewoon helemaal Niks! Er gebeurde niks. Het was eigenlijk best grappig, maar ook triest. Bij iemand was het namelijk al tijd op de mobiel, en aan de rechter kant zag je mensen rustig elkaar knuffels geven en aan de linker kant werd er afgeteld geloof ik. We hadden dus eigenlijk geen idee hoe laat het nou precies was, dus vlogen we elkaar maar gewoon om de hals om elkaar die eeuwenlange beloftes te plegen die toch nooit uit gaan komen!
‘Ik ga dit jaar afvallen!’ doe je niet……
‘Ik ga dit jaar beter mijn best doen op school!’ Doe je niet……
‘Ik ga dit jaar mijn kamer netjes houden!’ Doe je niet……
‘Ik ga dit jaar meer voor mijzelf opkomen!’ Doe je niet……
Nou ja, het leek voor even wel een beetje op Nederland.
Uiteindelijk zag je toch wel hier en daar een verdwaalde sierpijl maar nee… Het was het gewoon net niet… Maar kop op, volgend jaar beter!
Wat ik trouwens stiekem ook wel heerlijk vond aan het feit dat ik niet in Nederland zat is dat je niet iedereen hoeft te kussen. Ook z’n gekke traditie. Om 00:00 iedereen thuis dus om de hals vliegen, dan loop je naar buiten en lebber je de hele buurt af. Ik bedoel, niks tegen de buurt of tegen alle anderen die ik afgaande jaren heb gekust, maar damn ik houd niet zo van dat kleffe gelebber met mensen die je soms diep van binnen niet eens mag.
De dag after was eigenlijk iedereen gesloopt. En dat terwijl ik niet eens een kater had. Maar de kostbare uurtjes slaap die ik gemist had, eisten dan toch hun tol op.
Die dag was sowieso een grote flop. Nadat ik hier nu namelijk bijna 2 weken zit, ken ik het handdoeken hok namelijk helemaal uit mijn hoofd. Ik sta er namelijk van de 8 uur ongeveer 2 uurtjes niet. Daar wou ik in dit nieuwe jaar gewoon eens wat verandering in gooien. Dus vol goeie moed hielp ik een klant die graag de sauna in wou. Hij had 2 cadeau bonnen en ze spraken prima Engels, dus we begrepen elkaar. De Spaanse vrouw waarmee ik op dat moment aan het werk was, was druk bezig met andere gasten. Ik trok de stoute schoenen aan en vulde alles stap voor stap in. Tot het laatste, dat wist ik niet zeker. En omdat ik geen zin had in gedonder wachtte ik netjes tot ik het kon vragen. Eerlijk, ik verwachte een: ‘Goh Esmée, wat goed van jou! Bedankt voor het helpen.’ Maar ik kreeg een: ‘Je moet geen dingen ondernemen die je niet kunt. Ga maar handdoeken halen voor de gasten, dan ga ik dit wel doen.’
Wauw, ik was echt even boos. Ik zit verdorie op de opleiding Leisure & Hospitality leiding gevende, ik doe niet de opleiding: Het voorzien van Handdoeken voor de gasten. Ik heb lijkt me wel iets meer capaciteiten in me dan alleen een handdoek, badjas, haarkapje en slippers aan de gasten te overhandigen? Ze een fijne dag te wensen en weer door naar de volgende gasten.
Weinig slaap, de hele 2 weken al bij die stink handdoeken staan en dan deze totaal overdreven reactie. Ik wist het echt even niet wat me overkwam... Ik ging dus met hangende pootjes terug naar mijn handdoekenhok, hopend dat er dan maar een bureautje mocht komen voor mijn nieuwe vaste werkplaats..
Er waren nog geen 10 uur verstreken of ik verbrak alweer mijn eerste “beste wens..” Op naar de rest!
Anyway, gelukkig stonden daar een paar onwijs lieve mede stagiaires, die gisteren te hard hebben gefeest en de morgen gewoon weer vrolijk moesten gaan werken, die precies snapte hoe ik me voelde. Daarna nam ik maar een half uur pauze, wat per ongeluk uitliep naar 40 minuten… He shit, was nou ook totaal niet de bedoeling…..!
Oké, nou dit was het dan. Alle feestdagen zijn voorbij, en ik heb dit jaar alles gemist. Gelukkig heb ik er nog velen te gaan, dus ik haal het wel weer in! Weer een half uurtje verspilt aan het typen van dit toch eigenlijk wel nutteloze verhaaltje en beseffend dat dit verhaal gewoon langer is geworden dan de vorige week update. Maar goed, voor de mensen die mij niet kenden op deze manier, thats me! 
Nou, dikke vette kus en knuffel van mij, vanuit het nog altijd warme Gran Canaria!

PS. Ook ik deed dit jaar mee aan de nieuwjaarsduik! Het filmpje heb ik gepost op mijn facebook account. Ik heb dan wel vals gespeelt want ik heb de nieuwjaarsduik al op 31 december gedaan onder het motto: Ergens in de wereld is het nu vast al wel 1 januari!

Byyyeeeee!!!! <3

  • 01 Januari 2016 - 20:46

    Carlijn Sueters:

    Heei lieve Esmee, nogmaals de beste wensen haha.
    Wat heb je toch een leuk stuk geschreven!
    Heel veel suc6 en plezier nog met je stage en
    ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    Ps. Ik mis je wel hoor!

  • 01 Januari 2016 - 23:02

    Jolande Wirtz:

    He essy ook voor jou de beste wensen, en weet je het is wel een beetje raar als je er dangewoon niet bij bent.
    Kan ik je helemaal geen kus geven, even een knuffel.
    Maar goed die hou je tegoed.
    Vanmiddag hebben we de buurt weer voor de gluhwijn en mijn super oliebollen gehad was gezellig, papa heeft vanmorgen alles weer opgeruimd en klaar gezet, waarna hij naar Schiphol is af gereisd, voor een weekje Zwitserland .
    Tycho ligt kei kapot in bed Sven en Myrthe zijn naar Bruis, ik neem een borrel enga zo ook lekker slapen.
    Hoop voor je dat je nog promotie mag gaan maken en uit de kast komt hi hi.
    He meid geniet in elk geval van de vrij e uren die je hebt, het mooie weer, je leuke collega's en ga vooral door met schrijven, leuk om te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Isla de Gran Canaria

Op naar Gran Canaria

Heyhoi! Hier een reisverhaaltje uit het warme Gran Canaria!

Deze stage duurt ruim 10 weken, ik loop stage in het hotel Gloria Palace in San Augustin. Het is een onwijs mooi hotel! Echt prachtig!
Toen we aankwamen keken we onze ogen uit, dat we hier 10 weken mochten zijn!
Helaas werd het ietsjes minder toen we met de personeelslift naar boven gingen. het was een enge stinkende gang en lift. Toen we uit de lift kwamen werd het niet heel veel beter. Om ons heen stonk het ontzettend, de muren waren lelijk afgebroken wit en er stond her en der een automaat en vuilnisbakken.

Toen we bij onze kamer kwamen werd het al wat beter. Het was een 2 personenkamer met schuinzicht op de zee en bergen. Met een stenen minibalkonnetje ( niet langer dan 30 cm denk ik ) waar je precies op kan zitten.
De eerste dag kwamen we al mooi op tijd aan zodat we de rest van de dag konden spenderen aan de koffers uitpakken, een gesprek hebben met de manager, de andere werknemers en stagiaires ontmoeten en wat eten. Het eten is overigens niet echt geweldig. Het is klef, koud en Spaans... Het is echt wennen, al ben ik bang dat we hier niet zo snel aan wennen. Dus hebben we maar de ontbijt spullen ingeslagen zodat we ook in de middag en/of avond konden ontbijten!

De 2e dag mocht ik beginnen om 15:00 uur. Dus eerst even lekker gezond. Het was namelijk 24 graden!
Na het zonnen ben ik naar beneden gelopen om daar even langs de spar te gaan. Ook had ik nog slippers nodig dus ging ik naar een toeristen winkel. De slippers koste €7,50 maar daar was ik het niet helemaal mee eens. Precies zoals ik het van mijn ouders heb geleerd ben ik gaan pingelen. Zo zie je maar weer dat ik ze helemaal niet nodig heb hier! Ha-ha. Uiteindelijk kreeg ik de slippers mee voor €3,50. Netjes gedaan vond ik!
Ook ben ik nog even wezen kijken bij het strand, het was echt prachtig! Het lijkt net zomer en ik heb dus ook totaal geen kerstgevoel! Gek is dat want er liggen her en der wel gewoon kerstballen, kerstbomen en andere kerst dingetjes. Maar het scheelt want ik heb toch niet zo veel met kerst.

Ook de 3e dag zit er alweer op.
Het was een lange en best vermoeiende dag!
Het hotel telt 1046 kamers, een groot hotel dus! En iedere kamer moest een flyer met een koekje van de sauna hebben. En wie mocht dat doen? Juist ja, ikke!
Om 13:00 begon ik en om 19:00 had ik de laatste kaart afgegeven. Ik had honger, zere voeten en hoofdpijn. Dus even snel een halfuurtje iets gaan eten. Daarna nog even door gezet tot sluit en toen maar lekker snel mn bed in gekropen en dit verhaaltje typen.

Ik stop nu want morgen (woensdag) heb ik lekker vrij!
Fijne feestdagen allemaal!
Dikke kus, Esmee

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2016

Week 10 en 11! Vaarwel Gran Canaria! <3

21 Februari 2016

Week 9, nog maar 1 tegaan!

18 Februari 2016

Week 8, mañana, mañana

07 Februari 2016

Week 7, de week met diepgaande emoties :')

31 Januari 2016

Week vol avonturen, week 6!
Esmee

Hallo allemaal! Ik ben Esmee Wirtz, geboren op 4 februarie 1997! Via mijn opleiding ; Leisure & Hospitality moet ik 3 keer op stage, mijn eerste stage was in Frankrijk en nu loop ik stage in Gran Canaria!

Actief sinds 22 Dec. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 3716

Voorgaande reizen:

22 December 2015 - 31 December 2015

Op naar Gran Canaria

Landen bezocht: